onsdag, april 09, 2008

ARG!

En jävla skitdag. Visste man från början när Livia valde att gå upp 05.30. Visste man också när man tittade ut och såg det vassa, kalla snögloppet utanför fönstret. Visste man framförallt när jag fick ett slingrande mail från idioten som vägrar betala fakturan för ett stort jobb jag har gjort. Jag som är så snäll - men nu är snart inkassogränsen nådd för hans del. Igår var jag och lämnade nio provrör med blod på Sophiahemmet - och nyss ringde de och sa att de hade glömt ett. Så nu måste jag dit igen. Ytterligare en timma försvann från det som ska föreställa min första arbetsdag. Idag får det bli jobb med att anordna en gårdsloppis till förmån för Virvelvindens klassresa. Herregud, både hemmafru och välgörenhetsarbete. Min mamma skulle nita mig om hon levde.

Imorgon är en annan dag (tack Christer Björkman). Förmodligen en bättre.

3 kommentarer:

Borsökna Östergård sa...

Gumman. Trist det där med 05.30. Skicka bf på de där icke betalande. Man kan ladda ner betalningsförelägganden från nätet. Precis vad du känner för i dag eller hur?! Anslut på lunch i dag. Mailar.

Yogamamma sa...

usch - ja, vissa dagar behöver faktiskt bara ta slut så att dagen efter blir bättre. Kram till dig!

Saltistjejen sa...

KRAAAAM!!!! Det finns dagar man sldrig skulle gått upp ur sängen... Tyvärr.
Hoppas att det blir bättre snart!!