tisdag, april 08, 2008

Ja - vad ska jag jobba med? Stor tävling utlyses!

Jag har fått frågan av många vänner och bekanta på sistone när jag pratat om Livias inskolning på dagis ... Vad ska jag jobba med? Saken är den att det jag gjorde innan Livia kom kan jag inte gå tillbaka till, eftersom webbyrån jag satt på nu diskret har plockat ner skylten (och envisas med att negligera mina fakturor - j-vla nötter!).

Kvarstår alternativen:
  • Ha kontor hemma och bli väldigt aktiv i uppsökandet av nya kunder (copy, bildhantering, foto). Lära mig att fakturera i tid.
  • Satsa ett halvår på mina egna projekt: Boken, måleri (som jag har vissa beställningar på). Om det går bra får jag fortsätta.
  • Söka ett riktigt jobb på en normal arbetsplats.

Själv vacklar jag hit och dit varje timma. Men jag tror att det är avgörande för min framgång att jag väljer ETT alternativ.

Jag har tyvärr velandet i blodet. Min pappa var först playboy, sedan konstnär, sedan sjökapten ... Vid sextio års ålder deklarerade han glatt att han ännu inte bestämt sig vad han skulle bli. Sedan drunknade han.

Kära läsare - kan ni hjälpa mig att bestämma mig? Den som kommer med ett sådant förslag/motivering att jag känner mig klokare belönas med en god lunch!

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

jag tycker det later som du har en del pa gang anda!! Men visst ar det svart att bestama sig. Sarskilt om man tycker att det mesta verkar roligt och spannande.Jag sak fundera lite mer over dina val, men tycker det ska bli spannande att se hur den dar lunchen skule ga till... Tar du ett flyg hit da eller?? ;-)

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Det ska man inte utesluta, Saltis. "Att åka till NYC" står alltid på min to-do-list.
:-)

Borsökna Östergård sa...

Du vet vad jag tycker. Jag fixar ju redan med ladan...Du är skööön därför ska du måla. Du är inte som andra. Därför ska du måla. Du är unik och mycket speciell. Därför ska du måla. Du målar fint. Därför ska du måla.

Anonym sa...

Du ska självklart satsa ett halvår på dina projekt!
Ge det en chans helt enkelt. Måla, skriv och var kreativ. Antagligen lyckas du och då är det bara att fortsätta. Skulle det mot förmodan inte funka kan du ju hoppa på något annat sen.
VÅGA SATSA!

/ A i Långbroparken

Yogamamma sa...

Om du nu, som det verkar, har den möjligheten att verkligen satsa på DIG och bara dig i ett halvår så tycker jag att du ska göra det.
Efter det halvåret vet du kanske också om det är det du ska fortsätta med eller om du känner behov av något annat.

Det vill säga - lyssna på vad du vill och känner inte på vad andra tror/tycker/känner/vill eller vad du tror att andra anser.

Glasklart?!

Anonym sa...

"Rivstart" är en bra bok från förlaget Redaktionen på tal om att vara företagare, fakturera i tid m m. Själv har jag inga affärsidéer (ÄN) men gör du redan något som någon betalar för har du ju en bra början. Redaktionen har också massa bra 100-sidorsböcker om speciella ämnen, t ex bokföring el e-handel osv. Lycka till vad du än gör önskar en tillfällig besökare på din fina sida.