måndag, april 21, 2008

I dag har jag:

  1. Ägnat mig åt suicidial fönstertvättarverksamhet på tredje våningen. I ett anfall av snålhet kombinerat med husmors-Jante så bestämde jag mig för att göra det själv i år.
  2. Smygtittat beundrande på min man. Som är nyklippt och jättesnygg.
  3. Önskat att jag kunde ägna ännu mer tid åt Guldkusten av Nelson DeMille. En synnerligen välskriven och underhållande historia. Den kom ut i början av 90-talet och har världens pajigaste omslag. Med rätt grafisk design hade den haft alla chanser att bli en modern klassiker. Nu skulle man dissa den helt om man bläddrade förbi den på ett antikvariat. Tack och lov fick jag den tryckt i handen av en pålitlig vän. Se där vad ytan är viktig ändå.

I kväll ska jag laga köttfärssås och pasta. Vardagen är fullständig. Var är glamouren?

4 kommentarer:

Borsökna Östergård sa...

Lyx med NYLAGAT spagetti o köttfärssås. Här bidde det uppvärmd dito.

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

SÅ kan man ju se det, Fontänskan! Good thinking!

Glömde faktiskt en punkt från min FULLSPÄCKADE dag:
4. Följde Ankiefontän till frisören

Blev det fint?

Borsökna Östergård sa...

Nja, jag "tog nog i" lite väl med färgen, men det "lugnar sig" om några dygn...

Saltistjejen sa...

Jo jag håller med. Ytan är inte obetydlig!!!!! Själv händer det inte alltför sällan att jag väljer pocket med hjälp av framsidan... ojojpj... hur oseriöst som helst...! ;-)