måndag, april 28, 2008

Loppisens baksida

I går gick den av stapeln - Loppisen! Vi hade tur med vädret och en ganska jämn ström av nyfikna besökare. Alla verkade gå med vinst, utom jag. Jag köpte för mycket grejor av de andra, och formligen hamstrade lotter (i lotteriet där 1:a-priset utgjordes av en upplevelse, skänkt av Box Experience). Jag vann inte - däremot kammade Livia av alla människor hem 2:a-priset (en delikatesskorg, skänkt av Tantaloran).

Jag försökte ju sälja möbler. Kanske inte direkt det man spontanshoppar på söndagspromenaden. Men en stor tavla och en fin, liten knubbig trapp-pall fick jag iväg i alla fall. Till trevliga hem och ordnade förhållanden.

Jag är lite för snäll ibland också - vilket talar mot min framgångspotential som säljare. Virvelvindens lilla kompis Betty fick köpa min DKNY-väska för 19 kr (jag betalade 1000 kr på rea). Men 19 kr var å andra sidan alla pengar hon hade.

Kul hade vi!

Trots att någon i ett obevakat ögonblick norpade hela kassan för våffelförsäljarna ...! På en barnloppis! Vart är världen på väg? Tangerar infernaliskheten hos den som häromveckan rånade en majblommeförsäljande liten scout på hela hans kassa. :-(

1 kommentar:

Anonym sa...

Skippa säljarkarriären. Du ska ju ändå vara copywriter, AD och kreatör i största allmänhet. Men Betty borde kanske bli inköpare... M.EHR.