torsdag, april 17, 2008

Loppisen närmar sig - jag värderar min tillvaro

Precis så är det just nu. Allt mina blickar faller på hemma värderar jag sekundsnabbt. Är det värt att spara? Vad kan jag få på loppisen? Är det någon som kan tänkas köpa det?
Plötsligt har allt en prislapp och eftersom vi snackar loppis så blir den löjligt låg. Så ganska mycket får stå kvar.

En samling mycket manliga tjocktröjor ur Virvelvindens urvuxna hög hamnar dock i lådan - vad tror ni: 30-40 kr styck? En samling bra pocketböcker ska jag paketera på att attraktivt sätt - vad sägs: 15 kr styck, eller 8 för 100? I en källargång hittade jag riktiga loppisskatter i en hög med bråte som väntade på att kastas ... (Det är mina eller möjligen brorsans grejer så jag stjäl inte heller!)

I den allmänna fyndhysterin upptäckte jag (eller snarare svägerskan) igår att det finns ett bra gym i närheten - lika nära som Drönarklubben (= Sturebadet), och 8 papp billigare per år! 8000 är nästan halva den operation som jag snart förmodligen kommer göra och tvingas bekosta själv. Och det är inte något onödigt plastic fantastic-ingrepp, om någon nu trodde det.

Strålande värderingstider!

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Oj, jag visste inte att du måste opereras! Hoppas det inte är något "allvarligt". Eller klart det är allvarligt för annars skulle du väl inte opereras alls, men du förstår vad jag menar.
Kram och Lycka till på Loppisen!!!!

Borsökna Östergård sa...

Göra affärer är kul! Stora som små! Blir det operation alltså?!