måndag, april 28, 2008

Jag har hittat kameran

Nyss hemkommen från examensvisning för Nordisk Designskolas elever. Min begåvade och modiga kompis H går där. Jag åkte dit med polaren Mumli och hennes bebis, den ständigt förvånade (?) och bedårande baby M:




Jag gillade speciellt en kollektion med stickade kläder. En oversized, rosa, snedknäppt och draperad kofta. Fantastico! Men ingen anledning till oro, go' vänner. Detta kommer aldrig bli en modeblogg!


-----------------------------------------------------------------

Väl på hemväg hämtade jag upp Lyckokycklingen som var på bolagsstämma med sin pappa. Hem och i säng med henne. Sedan var jag bara tvungen att stå ett tag i den nedgående solens sken och glädjas åt mina loppisfynd ...

Numero uno - egentligen var den min hela tiden ...men jag hatade den när jag först hittade den i källaren. När den kom upp på gården såg jag den bokstavligt talat i ett annat ljus och jag beslutade mig för att behålla den. Den ska snart begåvas med en ny ram. Tills vidare hänger den här:

Och Numero Dos! Ett litet mästerverk som jag bytte till mig av Tantaloran (mot en trasig men söt målning gjord av min farfarsfar som egentligen var professor i hud- & sällskapssjukdomar). Hur som helst- jag gillar den skarpt. Ska bara få J att falla i farstun också :


Klart slut från Containerråttan, tillika Modeoraklet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag missade loppisen! Typiskt. Hade suttit fint med några tavlor. Och träffa dig och Livia! En picknick i parken snart?

Borsökna Östergård sa...

karin med mexarna...100 år sen. Ö-tant: numero dos ser jätte fin ut. J likes?!

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Karin med mexarna! HEJ! Gärna picknick i parken snart! Vi inväntar kanske Yogammammans hemkomst?

Fontän: Numero dos har ännu inte lyckats smickra in sig hos J. Ska tvätta av den lite och kanske banka på en ny ram (eller måla befintlig i guld). Sen så. See you soon!