tisdag, april 22, 2008

Klagomuren, del I

Det har inkommit ett klagomål. Det är den inte så anonyme herr M.EHR som beordrar ett byte av min bild här till höger.

"Du ser JÄTTEplastikopererad ut!" säger han argsint. (Försöker dra mig till minnes om han någonsin tidigare uttalat sig negativt om plastikoperationer. Han gillar ju sillisar.)

Jag säger som många misstänkliggjorda och missförstådda vurpingar före mig: "Men jag ser ju ut så där! Ungefär."

Nu skyller jag kanske inte några FF-kupor på en graviditet för 10 år sedan (som Anna Nicole) - men kanske att något konstnärligt filter i Photoshop har dragits lite grann till sin maxnivå. Därav no-nose-big-mouth-high-cheekbone-effekten.

Jag vill se glad och vulgär och glamorös ut på min bild. Förmodligen bevisar M.EHR:s ilska att jag lyckats i mitt uppsåt. Kanske bör jag därför än mindre fundera på att byta bild ...?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Guud, så dumt. Du ska absolut inte byta, bilden är toppen, och jag vill verkligen du ska måla min soffvägg till 40årsdan. Karin(Leverans av förra dammidaggens fonduegryta till helgen om ni hemma?)

Anonym sa...

Fel adverb (du som säger att du alltid väljer rätt ord). Jag sade inte ARGSINT att du såg jätteplastikopererad ut på bilden. Möjligen SKARPSYNT. Efter 13 års positiva erfarenheter av dig vet jag ju hur du ser ut - det vill säga väldigt snygg, men inte som på bilden. Alls. Men du får givetvis välja vilken bild du vill. För övrigt gillar jag bara hur "sillisar" SER UT, inte hur de känns. /Förorättad M.EHR.

Borsökna Östergård sa...

oj oj. Synd att jag raderade min ursprungliga kommentar överst. Skrev att jag haft M.ehr. till bordet på bröllopet och att han verkar vara en rätt igenom trevlig prick...förutom en viss fixering... Kanske ses på lunch nån dag med Ö-tant, vem vet?!

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Mina öron hörde nog en viss hätskhet i ditt uttalande, M.EHR. Kanske var det också skarpsynt det du sa. Men NU kan jag ju inte byta bild på ett tag - även om jag skulle vilja! :-)

Jag vet inte om du kan kalla dig förorättad. Kanske lite grann missförstådd. Eller raljerad med?

Men du vet att jag gillar dig skarpt, hur argsint jag än tror att du är!

Vi kanske ska luncha allihop: anonyma Karin, anonyma M.EHR och Ankie! För att riktigt grotta ner oss i detta med utseendefixering/yttrandefriehet/konstnärlig immunitet eller vad vi nu pratar om!
Kramar till hela ligan