måndag, april 07, 2008

Majs från himlen

På onsdag börjar jag jobba. Idag blogg-fikar-radiolyssnar-småpysslar jag. Och delar med mig av helgens STOOORA gastronomiska upplevelse:

2 burkar majs hälls i en het stekpanna. Låt vätskan koka in helt. Tillsätt en rejäl klick smör och rosta majskornen tills de har fin färg. Tillsätt en röd (urkärnad och finhackad) chili och slå på 2 dl grädde. Låt grädden koka in nästan helt. Hacka färsk koriander och tillsätt före servering. Smaka av med salt och peppar.

Galet gott till min J:s & Fontäns U:s chiligryta med svart bönsalsa. Se SvD:s Min Helg-bilaga i fredags.

3 kommentarer:

Borsökna Östergård sa...

Visste knappt vad jag åt, så tack för info. Gott vare ialla fall! Å så lite pussar även här!!!

Saltistjejen sa...

Later urgott!!!! Ska lagas pa minnet och testas vid tillfalle! :-)

Yogamamma sa...

låter smaskigt. Och jag gillad bilden med kock-J i köket hos Fontänen. Han borde komma hem till mig också. Du också. Och resten av familjen också.

SÅ - vad ska du jobba med?