fredag, april 11, 2008

Familjens advokat

... var jag och brorsan hos idag. Lite affärstugg. Jag blir alltid lika lugn av att vaggas i deras paragrafskyddade famn. Mystroll!

Och så blev jag full i skratt när jag jämförde dem och oss med gårdagens nytillskott på TV-tablån "Dirty Sexy Money" - som handlar om just en familjeadvokat. Fast hans klienter försätter sig dagligdags i helt sjuka situationer: vinner en stulen yacht på poker, blir stalkad av sin transexuella älskarinna, försöker begå självmord mitt under föräldrarnas bröllopsdagsfest osv. Vilken liten västanfläkt jag och brorsan är. Det känns som om busmarginalen är stor. Uppåt i alla fall!

Solig fredagspuss!

Någon som känner till något jättegott vitt vin - det ska vara smakrikt, goffigt, smörigt utan att vara FÖR sött? Snabbt nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm.. inte vet jag om mina vintips kommer i rätt stund.. eller ens passar... men:

Casal de Sierra 12419 är en favvo och Bonterra Chardonnay nr 16632 en annan.

Oavsett vintips - ha en ljuvlig helg!!

*kramar*

Borsökna Östergård sa...

Anna du gjorde det igen! BÅDE jag och min käre make håller på att skratta ihjäl oss. Busmarginalen ÄR stor uppåt...:D