lördag, april 12, 2008

Borderline Liquorice

Idag ska vi på spaning i en ny butik, Lakritsroten. Spännande nog nästan i en annan stadsdel. Precis på gränsen till Vasastan ligger stans enda renodlade lakritsaffär (läste om den i SvD igår). Det är J som är familjens lakritstroll och nu ska han få sitt lystmäte. Påskägget med bara lakrits i är slut sedan länge (saligt i åminnelse).

Annars kan tipsas om Chokladfabrikens chokladdoppade lakritsstång med havssalt. T o m en lakritsskeptiker som jag har fallit.

Och det är som alltid nyttigt att vidga sina chihuahua- och minkpälsblinda vyer någongång emellanåt.

Later alligator

---------------------------------------------------

Post Lakritsutflykt:
Den var OK. Verkligen fylld med lakrits från golv till tak. Förmodar att helhjärtade lakritspuckon ser tjusningen mer. Jag stod mest och fantioserade om hur läckert man hade kunnat inreda den lilla lokalen ... svarta väggar, stora synliga rör målade i "engelsk konfekt-randigt". Medan jag sakta tuggade på en läcker lakrits/hallonkola.

Dagens guldkorn blev träffen med Bummeli och hennes mamma. Det blev en kaffestund och en parklekstund. SAKNAR mammagruppen!

Och så glädjs jag med Nisse med Pussen och hans familj, som precis köpt ett drömhus! Ett ROSA! It was meant to be.

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Ååååååå Laaaakritsaffär....!!! *jag får något drömmande i blicken och saliven rinner till*

Fast för min del är det ju främst saltlakrits som är det jag saknar och längtar. Här finns det ju sötlakrits att köpa, men ingen salt.
Fast i en lakritsaffär måste det ju finnas alla sorters lakrits! Kanske värt ett besök nästa gång man kommer hem till Sverige?! :-)
Du får berätta hur besöket gick!

Anonym sa...

Hej! Har letat som en tok efter adressen till Lakritsroten, kan du vara snäll och ge adressen till mig. Mvh Sandra.

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Aha, Sandra! Beroende? :-) Lakritsroten ligger på Odengatan 15 (i Stockholm). Mycket nöje!

Unknown sa...

Beroende är bara förnamnet! Tackar så mycket för hjälpen! Sandra