tisdag, april 22, 2008

Var ska datanissarna kissa? eller Utsnitt ur min skittrista vardag

Jag och min bror har ett hus. Högst upp i huset (våningen ovanför min bror) hyr ett gäng datanissar ett kontor. I början av nästa vecka ska vi (inte jag!) grotta lite med rören, så under tre dagar kan inte datanissarna kissa i sin toalett. Då kläcker min bror (på distans från Hong Kong) den generösa men familjefientliga idén att de kan gå på hans familjs toalett. Ett helt kontor med datanissar och deras besökare ska alltså ha nyckel och gå in och skrota runt och kissa, i bästa fall i toaletten. Jag kan säga att min svägerska och de två tonårsdöttrarna inte riktigt såg det positiva i det upplägget. Min bror gav då mig och svägerskan i uppdrag att lösa problemet. Vilket är gjort. SMS:et till Hong Kong-brorsan ruvar: "Mission accomplished stop de får kissa i din hockeytrunk stop".

Fast nu blir det inte där de kissar, utan i källartoaletten som vi kom på att vi hade. Eller i en inhyrd frystoa. Spejsigt värre. Då kan de leka Star Trek - sånt brukar väl datanissar gilla?

--------------------------------------------

Fönstertvätten fortgår. Idag blev ytterligare åtta fönster möjliga att titta ut igenom. Imorgon de sista fem. Jag kanske är pervers - men jag gillar att tvätta fönster. Och min man är kanske också lite pervers - han gillar att se mig i chockrosa diskhandskar. Min devis denna vecka: Alltid roar det någon. I detta fall två. Bingo!

--------------------------------------------

Och jag frågar mig fortfarande: Var är glamouren?

4 kommentarer:

Borsökna Östergård sa...

Jag har en utmaning till dig på min blogg...;D

Anonym sa...

Annars hade du ju kunnat låna ut Lyckokycklingens potta till herrarna på vinden...

Yogamamma sa...

Men snälla, snälla, kom då hit med dina chockrosa handskar och tvätta våra Bromma-fönster. Please....De ser för jävliga ut.

Saltistjejen sa...

Moahahahaaa!! Jadu, chockrosa diskhandskar... Alla har vi våra böjelser...! ;-)
Får mig att tänka på filmen "Fight Club", där Brad Pit öppnar dörren för Edward Norton i en scen, och då har han diskhandskar på sig... Hm, say no more...
Hoppas fönstren blir fina iallafall! Här hjälper inga diskhandskar. Våra fönster ser ut som h-e, men det får inte att putsa dem här uppe!!!!!!! Måste nog ringa en firma??